Systemy przywoławcze kojarzą się z branżami takimi jak gastronomiczna czy hotelarska, a także są wykorzystywane w magazynach, domach opieki i placówkach medycznych. Najczęściej stosuje się przywoływacze dla pracowników – kelnerów, personelu hotelowego, opiekunów. A jednak istnieją także przywoływacze klienta. Spotyka się je chociażby w gastronomii, a dokładnie w lokalach samoobsługowych, w których pager zawiadamia klienta o gotowości posiłku do odbioru. Czy wiesz jednak, że system przywoływania klientów można zastosować z korzyścią dla firmy także w innych branżach?

Przywoływacze klienta w restauracjach i kawiarniach

Chociaż ten sposób wykorzystania systemu przywoływania klientów jest dość dobrze znany, warto o nim wspomnieć. W gastronomii przywoływacze klienta wykorzystywane są przede wszystkim w punktach samoobsługowych takich jak puby, lokale sieciowe, restauracje typu fast food, lokale z jedzeniem na wynos czy food trucki. Klienci otrzymują przywoływacze (pagery), by w oczekiwaniu na posiłek móc się oddalić i wrócić dopiero wtedy, kiedy jedzenie będzie gotowe. Dodatkowo system przywoływania klientów może zostać wręczony osobom czekającym na stolik z konkretną liczbą siedzeń. Kiedy taki stolik się zwolni, pager zapika i zaświeci się, dając znak, że klienci mogą wejść na salę.

System przywoływania klientów w hotelach

Przywoływacze klienta mogą sprawdzić się również w branży hotelarskiej. Tutaj goście dostają pagery, aby wiedzieć, kiedy zwolni się pokój. Jeśli zamówią posiłek bądź inną usługę, np. pranie, system przywoływania klientów zadzwoni i zaświeci się w momencie, w którym jedzenie lub wyprane ubrania będą gotowe do odbioru. Przywoływacze klienta mogą też pełnić funkcję zastępczą wobec telefonu w pokoju. Są mniej inwazyjne, subtelniejsze. Jeśli gość hotelowy czeka na połączenie od kogoś bliskiego lub kontrahenta, a aparat telefoniczny znajduje się w recepcji, recepcjonista da znać gościowi właśnie poprzez pager.

Przywoływacze klienta w placówkach medycznych

Coraz popularniejszym sposobem zajmowania kolejki w placówkach medycznych – zwłaszcza dużych – jest pobieranie bilecików z numerem i oczekiwanie na wyświetlenie właściwego numeru na cyfrowej tablicy lub wyczytanie go przez recepcjonistę. Niestety nierzadko prowadzi to do pomyłek, zwłaszcza wśród osób starszych i nowych pacjentów. O wiele lepszą metodą wywołania danego pacjenta jest wręczenie mu pagera. System przywoływania klientów (pacjentów) może dawać znać o tym, że nadeszła kolej konkretnej osoby na wizytę u lekarza, badanie, zabieg, odbiór wyników.

System przywoływania klientów w placówkach usługowych

Placówki medyczne to nie jedyne miejsca, w których trzeba pilnować kolejki. Wobec tego przywoływacze klientów znajdują zastosowanie również w bankach i urzędach, na poczcie, w sklepach z odbiorem zamówień dokonanych przez aplikację czy stronę internetową. W tego typu miejscach system przywoływania klientów nie powinien być zbyt głośny. Dobrze sprawdzi się połączenie intensywnie świecącej diody z delikatnym sygnałem dźwiękowym i mocną wibracją.

Przywoływacze klienta w placówkach z usługami samochodowymi

Naprawa, mycie i czyszczenie czy też przegląd samochodu trwają nawet kilka godzin. W tym czasie klient może skorzystać z atrakcji znajdujących się w pobliżu warsztatu, np. pójść na zakupy do galerii handlowej lub zjeść coś w restauracji. Tradycyjnie powinien stawić się po auto o określonej godzinie lub zaczekać na telefon od obsługi. Lepszym rozwiązaniem są przywoływacze klientów, które oszczędzają obsłudze czasu na próby dodzwonienia się do klienta, klientowi zaś pozwalają odebrać pojazd tak szybko, jak tylko się da.

System przywoływania klientów na konferencjach

Ciekawym celem wykorzystania przywoływaczy klientów jest komunikacja z uczestnikami konferencji – osobami mającymi wystąpić lub odbiorcami. Za pomocą systemu przywoływania klientów można dać znać o zmianie w harmonogramie, modyfikacji kolejności wystąpień czy też zmianie sali, w której dana osoba miała wygłosić wykład. Ponadto przywoływacze klientów mogą przypomnieć odbiorcom, iż kończy się przerwa i pora wracać na salę.

To tylko część propozycji wykorzystania systemu przywoływania klientów. Jeśli pracujesz w innej branży i masz oryginalny pomysł na użycie przywoływaczy klientów, skontaktuj się z nami, byśmy pomogli Ci dobrać najodpowiedniejszy do Twojego celu zestaw nadajników i pagerów.