Jeśli planujesz poprawić wydajność swojego zespołu, a także usprawnić komunikację w firmie, z pewnością wiesz, że możesz osiągnąć ten cel dzięki systemowi przywoławczemu. Tak zwane przywoływacze coraz mocniej zaznaczają swoją obecność nie tylko w firmach działających w branży HoReCa, dlatego też wielce prawdopodobne, że nie tylko o nich słyszałeś, ale i miałeś okazję przetestować je, chociażby jako klient przychodni. Aby system przywoławczy spełnił swojej zadanie, nie tylko trzeba dopasować go do specyfiki branży, ale i przy jego wyborze zwrócić uwagę na kilka czynników.
Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na zestaw składający się z przycisków i zegarków, czy też pagerów i bazy, twój sprzęt musi być naprawdę solidnie zbudowany, gdyż przyjdzie mu pracować w trudnych warunkach. Sam fakt, że urządzenia będą mieć kontakt z klientami, a także pracującą w pośpiechu obsługą, naraża je na upadki i będące ich następstwem uszkodzenia. Szukaj zestawów przywoływaczy od sprawdzonych marek, które nie tylko ręczą za niezawodność działania, ale i jakość materiałów użytych do ich budowy. Na co jeszcze zwrócić uwagę?
System przywoławczy – wodoodporność
Jeśli szukasz przywoływaczy do restauracji lub baru, warto upewnić się, że sprzęt dobrze zniesie kontakt z warunkami panującymi w kuchni (woda, para wodna), a także zwycięsko wyjdzie z sytuacji, w której to klient przy stoliku przez przypadek oblewa przycisk lub pager wodą, winem lub jakąkolwiek inną cieczą.
Automatyczna lokalizacja przywoływaczy
Nad małymi zestawami przywoływaczy w niewielkiej restauracji czy też domu opieki, w którym zamieszkuje kilkunastu pensjonariuszy, łatwo zapanować. Jeśli planujesz zakup systemu, w skład którego wchodzi nawet kilkaset przycisków/pagerów lub też zamierzasz wykorzystywać go w plenerze, warto pomyśleć o funkcji automatycznego lokalizowania. Dzięki niej bez problemu odnajdziesz zagubiony przez klienta lub pracownika sprzęt.
Zabezpieczenie przed kradzieżą
Niektóre firmy oferują systemy przywoławcze z funkcją antykradzieżową, dzięki czemu klient lub pracownik nie będzie mógł opuścić lokalu, mając przy sobie urządzenie przywoławcze. Gdy nie będzie ono w stanie odbierać sygnału z transmitera (stacji dokującej), włączy się sygnał dźwiękowy, przypominając danej osobie, że nadal ma przy sobie przywoływacz.
Czas działania urządzenia na jednym ładowaniu
Zanim kupisz system przywoławczy, dowiedz się, czy raz naładowany sprzęt wytrzyma cały dzień pracy. Najczęściej można spotkać baterie litowe, których ładowanie zajmuje od trzech do czterech godzin. Wytrzymują one 36 godzin ciągłej pracy i 72 godziny w trybie czuwania. Niektóre modele przywoływaczy wyposażone są w akumulatory niklowo-wodorkowe, które pełną moc zyskują już nawet po godzinie ładowania. Na rynku można spotkać przywoływacze zasilane akumulatorem AAA. Pełne ładowanie zajmuje nawet 6-8 godzin, ale łatwa wymiana baterii bez konieczności kontaktowania się z producentem jest ogromną zaletą tego rozwiązania.
System przywoławczy – tryb powiadamiania
Wybierając przywoływacz do swojej firmy, upewnij się, że działania on w trzech trybach: dźwięk, wibracje i światło. Dzięki różnym trybom powiadamiania z urządzenia będą mogli korzystać klienci zarówno z dysfunkcją słuchu, jak i wzroku.
Personalizacja urządzenia
System przywoławczy może stać się jednym z elementów promocji marki, sposobem na wyróżnienie się i zapadnięcie w pamięć klientom. Wystarczy, że zdecydujesz się na urządzenia w określonym kolorze, pasującym do wystroju firmy lub też barw, które znajdują się w logotypie Twojej marki. Niektóre urządzenia umożliwiają również wyświetlania logo na pagerach.
Koszt zestawu przywoływaczy
Od kilkuset złotych za kilkuelementowe zestawy przywoławcze na kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu tysiącach skończywszy, gdy elementy zestawu liczone są w dziesiątkach lub setkach. Ogromną zaletą systemu przywoławczego jest możliwość powiększania zestawu w miarę potrzeb i rozwoju firmy. Możesz zatem zacząć od 6 pagerów i transmitera, a skończyć nawet na blisko tysiącu przycisków przywołujących wraz z dodatkowymi zasilaczami.
Częstotliwość pracy i zasięg działania
Jeśli prowadzisz małą firmę, każdy rodzaj przywoływacza będzie działał bez zarzutu, więc nie musisz zawracać sobie głowy zasięgiem i częstotliwością pracy. Sytuacja nieco się komplikuje, gdy system przywoławczy ma być używany w lokalu składającym się z kilku sal i częściowo również poza głównym obiektem, np. gdy prowadzisz ogródek letni. Musisz upewnić się, że sprzęt, na który się zdecydowałeś, poradzi sobie z dużymi odległościami, a ściany nie będą zakłócać sygnału, czyli w praktyce obniżać wydajności urządzeń. Na szczęście na rynku można znaleźć przywoływacze o zasięgu nawet do 400 metrów na otwartej przestrzeni. Możesz również zdecydować się na urządzenia bezprzewodowe o dalekim zasięgu, które znakomicie sprawdzają się nie tylko na dużych powierzchniach, ale również wtedy, gdy mamy do czynienia z różnicą poziomów (wielopoziomowy obiekt).
Gwarancja i obsługa klienta
Większość dostawców systemów przywoławczych oferuje roczną lub dwuletnią gwarancję na wady fabryczne. Decydując się na zakup przywoływaczy, warto sprawdzić, jak w praktyce wygląda obsługa klienta i czy w razie problemów będziesz mógł liczyć na kontakt z kompetentną i życzliwą osobą, która pomoże Ci rozwiązać Twój problem.