Jeśli pracujesz w branży gastronomicznej, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że wydawanie posiłków w godzinach szczytu może być prawdziwym wyzwaniem. Na dodatek nie staje się ono dużo mniejsze, gdy lokal posiada pełną obsługę kelnerską. Na zadowolenie klientów wpływa bowiem wiele czynników. Czy to oznacza, że właściciele food trucków, schronisk górskich, kawiarni i barów z samoobsługą są skazani na porażkę? Nic z tych rzeczy. W potrzeby miejsc, w których goście tłoczą się przy barze, a kolejka ciągnie się wiele metrów poza lokalem, znakomicie wpisują się przywoływacze klienta.

Nawet najsmaczniejsze danie przyrządzone przez prawdziwego mistrza kuchni, gdy zostanie zaserwowane zimne, nie pomoże właścicielowi lokalu w zatarciu złego wrażenia. Aby skoordynować pracę kucharzy i osób zajmujących się obsługą, będziesz potrzebować przywoływaczy. System przywoływaczy sprawdzi się również wtedy, gdy prowadzisz niewielką działalność i często musisz występować w kilku rolach. Bezprzewodowe urządzenia pozwolą Ci nie tylko na okiełznanie kolejki, ale również uproszczenie procesu składania i odbierania zamówienia z lokalu samoobsługowego, zwiększając komfort obu stron. Poprawiając komunikację między obsługą a klientem, minimalizujesz ryzyko wystąpienia pomyłek i nieporozumień. Ich wyjaśnianie nigdy nie było przyjemne i zawsze zabierało cenny czas obsługi.  Lepsza obsługa gości to większe zyski dla Twojej firmy. Dzięki przywoływaczom na widok potężnego tłumu zbliżającego się do Twojego punktu gastronomicznego będziesz reagować uśmiechem, a nie przerażeniem.

System przywoływaczy – o czym musisz pamiętać?

System przywoływania używany w plenerze działa w technologii bezprzewodowej RF z zasięgiem transmisji nawet do 500 metrów na otwartej przestrzeni. Urządzenia zasilane są bateryjnie. Wybierając przywoływacze do swojej firmy, trzeba określić, ilu klientów na ogół obsługujesz w godzinach szczytu. Dzięki temu zakupisz odpowiednią ilość zestawów składających się ze stacji ładującej i pagerów (przywoływaczy). Pamiętaj, by zwrócić uwagę na wodoodporność sprzętu, funkcję automatycznego lokalizowania pagerów, czas działania na jednym ładowaniu, a także zabezpieczenie przed kradzieżą.

Bezprzewodowe przywoływacze – jak to działa?

Gdy klient opłaci zamówienie przy barze, otrzymuje od obsługi przywoływacz. Może on mieć formę pagera lub też urządzenia przypominającego podkładkę pod kubek. Na wyświetlaczu będzie znajdować się numer zamówienia. Klient może oddalić się od kolejki, by zająć miejsce przy stoliku lub też celem załatwienia jakiejś sprawy w pobliżu lokalu. Gdy zamówienie będzie gotowe do odbioru, obsługa wciśnie na centralce numer zamówienia przypisany do danego pagera, a urządzenie, które znajduje się przy kliencie, za pomocą dźwięku, wibracji lub światła (w zależności od modelu) powiadomi o możliwości odebrania zamówienia. Prościej się nie da!

Przywoływacze w lokalu z ogródkiem

Jeśli w sezonie letnim umożliwiasz swoim klientom spożywanie posiłków na świeżym powietrzu, warto zaopatrzyć się w transmitery wieloprzyciskowe, które umożliwiają z poziomu stolika dyskretne wezwanie kelnera celem opłacenia rachunku, złożenia dodatkowego zamówienia czy też anulowania jego części. Kelner otrzymuje informację o wezwaniu do danego stolika na odbiorniku wyświetlacza. Co istotne kelnerzy są powiadamiani o połączeniach przychodzących tylko ze stolików, którymi muszą się opiekować (które wcześniej zostały im przydzielone), więc klient zyskuje pewność, że będzie rozmawiać z osobą, która chwilę wcześniej przyjęła jego zamówienie. Zgłoszenia serwisowe od wszystkich stolików otrzymuje menedżer lokalu.

Przywoływacze w food truckach i schroniskach górskich

Jeśli jesteś właścicielem food trucka lub też prowadzisz schronisko górskie, wiesz, że ilość klientów danego dnia czy też o danej porze dnia zależy od warunków pogodowych. Czasami ruch jest niewielki, więc przywołanie klienta za pomocą okrzyku zdaje egzamin. Gdy jednak pogoda sprzyja górskim wędrówkom czy też festiwalom gastronomicznym, tłum głodnych ludzi może stanowić nie lada wyzwanie.  Rozwiązaniem jest system przywoływania. Wyposażony w przywoływacz klient może oczekiwać na posiłek w wybranym miejscu, nie kręcąc się wokół miejsca wydawania zamówień. To sposób na rozładowanie kolejki, możliwość obsłużenia większej liczby gości, a także brak pytań o to, czy posiłek jest już gotowy. Powiadomiony o możliwości odebrania zamówienia klient na ogół zjawia się po jego odbiór w ciągu kilkudziesięciu sekund, a Ty zyskujesz pewność, że danie nie zdążyło wystygnąć, a zatem zachowa wszystkie walory smakowe.

Catering podczas imprez plenerowych

Rozważając możliwość obsługi gastronomicznej dużego wydarzenia plenerowego lub też wesela na świeżym powietrzu, warto wyposażyć się w system przywoławczy. Będzie on Twoją tajną bronią w walce o zadowolenie klienta.  Bezprzewodowe przywoływacze na otwartej przestrzeni mają zasięg między 200 a 500 metrów (w zależności od modelu), co pozwala na sprawną komunikację zarówno między pracownikami firmy cateringowej, jak i uczestnikami danego zdarzenia. Korzystanie z tego typu urządzeń w miejscach, gdzie gra muzyka czy też panuje ogólny gwar związany z ilością uczestników zdarzenia, to sposób na sprawną obsługę, zadowolenie klientów i dużą szansę na polecenie usług Twojej firmy innym podmiotom. Zadowolony klient to klient, który wraca i wydaje więcej.